Adobe Substance 3D Collection

Adobe Substance 3D Collection eller tidligere Adobe Substance Apps er idag industri standarden for 3D bilder og tekstur. (3D painting and texturing) En reise som startet i spill/film industrien, og som raskt har beveget seg videre til andre bransjer som ønsker samme fantastisk flotte fremføringer i 3D når de skal profilere sine produkter ovenfor sine kunder.

I 2019 kjøpte Adobe opp selskapet Allegorithmic, og de har gradvis tilgjengeliggjort Substance programvaren som abonnement via lisensprogrammene VIP Corp og VIP Gov (Dvs. Adobes abonnements program for private og offentlige virksomheter) i form av enterprise lisenser.

Substance i tillegg til volumet av Acrobat, Photoshop, Creative Cloud og de andre Adobe lisenser som virksomheten anskaffer, i tillegg til hvor høy omsetning man har, vil avgjøre prisen for Substanse Apps.

Ta kontakt for omgående å høre om aktuelle priser for din virksomhet. Se kontaktopplysninger nedenfor.

Adobe Substance Apps består av produktene:

  • Substance Painter (App) – For å knytte materialer og farger til en 3D modell
  • Substance Alchemist (App) – Digitalisere, lage, kombinere og vedlikeholde materialer
  • Substance Designer (App) – For å designe materialer fra scratch eller scan
  • Substance Source (Web-basert) – Premium bibliotek med 3D – >3000 objekter

Noen eksempler på arbeider som er laget med Substance:

“Verdi budskapet” i Substance Apps:

Det ventes at denne teknologien vil overta hele underholdningsindustrien i løpet av 3-5 år. 3D web, AR/ VR. Man kan bruke Substance til å plassere produkter i 3D i en bakgrunn som er skapt digitalt, så man slipper å ta “tradisjonelle bilder” / “fotoshoot”.

Produktet brukes av designere for å f.eks. vise frem et produkt med ulike materialer – hvor alt er gjort digitalt uten at man lager prototyper, og man kan fritt endre farge, tekstur, contrast, ++ Man reduserer kost, ved å erstatte faktiske materialer, med digitalt biblioteker av forskjellige materialer, og digitale kopier i stedet for faktiske produkter eller prototyper. https://store.substance3d.com/blog/substance-art-peter-kolus

Substance er et produkt som 95% av alle de ledende spill skapere benytter og det er i ferd med å ta over også i animasjonsfilmene, og gradvis har dette produktet også fått innpass hos en rekke andre virksomheter som ønsker best mulig profilering av sine produkter. Substance har kunder som IKEA (90% av IKEA katalogen), Nike, Microsoft, Mercedes-Benz, Ford, BMW, Amazon, Shopify, Target, ++:

Adobe Substance Apps kunder

Over 250 000 brukere hver måned.
For flere eksempler: https://www.adobe.com/no/products/substance.html

Produktet samhandler tett med alle de ledende løsnings-tilbyderne:
Spill motor:
Unreal Engine, Unity, CryEngine, +
Model & Animasjon:
Modo, Maya, Catia, 3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Blender, SketchUp +
Renderer:
Nvidia Iray, VRED, Redshift, V-Ray, Corona, Arnold, Adobe Dimension, +
Adobe verktøy:
Photoshop, Dimension, XD, Premiere Pro, After Effects, Air, +

Vi venter fortsatt på Teams versjonen av produktet – estimert til juni 2021. For Gov kunder, finnes det også egne FRL lisenser hvor man ikke trenger tilgang til internett for å benytte programvaren, men kan kjøre denne i et lukket/hemmelig nettverk.

Er dere interessert i substance produktene – så kontakt oss via linken nedenfor.