Adobe Substance 3D

Adobe Substance 3D Collection eller tidligere Adobe Substance Apps er idag industri standarden for 3D bilder og tekstur. (3D painting and texturing) En reise som startet i spill/film industrien, og som raskt har beveget seg videre til andre bransjer som ønsker samme fantastisk flotte fremføringer i 3D når de skal profilere sine produkter ovenfor sine kunder.

I 2019 kjøpte Adobe opp selskapet Allegorithmic, og de har gradvis tilgjengeliggjort Substance programvaren som abonnement via alle lisensprogrammene til Adobe; VIP Corp, VIP Gov og VIP Edu (Dvs. Adobes abonnements program for private og offentlige virksomheter, samt skoler, forskning og None-Profit organisasjoner) i form av enterprise eller teams lisenser.

Substance i tillegg til volumet av Acrobat, Photoshop, Creative Cloud og de andre Adobe lisenser som virksomheten anskaffer, i tillegg til hvor høy omsetning man har, vil avgjøre prisen for Adobe Substanse 3D.

Ta kontakt for omgående å høre om aktuelle priser for din virksomhet. Se kontaktopplysninger nedenfor.

Adobe Substance 3D består av produktene:

  • Substance Painter (App) – For å knytte materialer og farger til en 3D modell
  • Substance Alchemist (App) – Digitalisere, lage, kombinere og vedlikeholde materialer
  • Substance Designer (App) – For å designe materialer fra scratch eller scan
  • Substance Source (Web-basert) – Premium bibliotek med 3D – >3000 objekter

Noen eksempler på arbeider som er laget med Substance:

“Verdi budskapet” i Substance Apps:

Det ventes at denne teknologien vil overta hele underholdningsindustrien i løpet av 3-5 år. 3D web, AR/ VR. Man kan bruke Substance til å plassere produkter i 3D i en bakgrunn som er skapt digitalt, så man slipper å ta “tradisjonelle bilder” / “fotoshoot”.

Produktet brukes av designere for å f.eks. vise frem et produkt med ulike materialer – hvor alt er gjort digitalt uten at man lager prototyper, og man kan fritt endre farge, tekstur, contrast, ++ Man reduserer kost, ved å erstatte faktiske materialer, med digitalt biblioteker av forskjellige materialer, og digitale kopier i stedet for faktiske produkter eller prototyper. Man sparer ikke minst tid til produksjon, og redusert transportkostnad for prototyper frem og tilbake. Og det muliggjør at sluttkunde i større grad kan påvirke hva som produseres. https://store.substance3d.com/blog/substance-art-peter-kolus

Substance er et produkt som 95% av alle de ledende spill skapere benytter og det er i ferd med å ta over også i animasjonsfilmene, og gradvis har dette produktet også fått innpass hos en rekke andre virksomheter som ønsker best mulig profilering av sine produkter. Substance har kunder som IKEA (90% av IKEA katalogen), Nike, Microsoft, Mercedes-Benz, Ford, BMW, Amazon, Shopify, Target, ++:

Adobe Substance Apps kunder

Over 250 000 brukere hver måned.
For flere eksempler: https://www.adobe.com/no/products/substance.html

Produktet samhandler tett med alle de ledende løsnings-tilbyderne:
Spill motor:
Unreal Engine, Unity, CryEngine, +
Model & Animasjon:
Modo, Maya, Catia, 3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Blender, SketchUp +
Renderer:
Nvidia Iray, VRED, Redshift, V-Ray, Corona, Arnold, Adobe Dimension, +
Adobe verktøy:
Photoshop, Dimension, XD, Premiere Pro, After Effects, Air, +

For Gov kunder, finnes det også egne FRL lisenser hvor man ikke trenger tilgang til internett for å benytte programvaren, men kan kjøre denne i et lukket/hemmelig nettverk.

Er dere interessert i substance produktene – så ikke nøl med å kontakte oss for mer informasjon.